Inscripcions exhaurides

Matrícula per a col·legiades del COIGI en actiu: 30,00 €

Matrícula per a col·legiades d’altres províncies: 69,00 €

Termini d’inscripció i pagament: 12 de gener 2022

Inscripcions: si esteu interessats en fer aquesta taller,  envieu-ho un correu a  gicoi@coigi.cat indicant el vostre nom, cognoms i telèfon mòvil

Taller de Sutures

Organitza: Comissió de Formació

Taller de sutures gener 2022

Objectius:

Actualitzar els coneixements i habilitats dels infermers/eres en la realització de sutures. Els alumnes realitzaran els diferents tipus de sutures així com l’aplicació de cada una d’elles en diferents tipus de ferides, sobre un material similar a la pell humana.

Objectius específics:

Adquirir coneixements amb la teoria i en un segon temps saber-los aplicar a la pràctica. Aprendre a identificar ferides candidates a sutures, a triar el material necessari i adequat per fer una sutura. Aprendre els diferents tipus de sutures indicades segons el tipus de ferida. Practicar la realització de les sutures més habituals en urgències.

Contingut:

Infecció, desinfecció i antisèpsia. Tècniques estèrils en cirurgia menor. Introducció sobre tipus de ferides candidates a sutura. Tipus de material (fils, agulles, grapes, instrumental, apòsits....) Realització dels punts més habituals (punt discontinu simple, continua simple, punt e U, intradèrmiques, grapes...) Profilaxis, cures de les sutures, retirada dels punts i debat sobre casos especials.

Temari:

1. Infecció, desinfecció i antisèpsia.
  2. Tècniques estèrils en cirurgia menor.
  3. Introducció sobre tipus de ferides candidates a sutura.
  4. Tipus de material (fils, agulles, grapes, instrumental, apòsits).
  5. Realització dels punts més habituals (punt discontinu simple, continua simple, punts en U, intradèrmiques, grapes).
  6. Profilaxis.
  7. Cures de les sutures.
  8. Retirada dels punts.
  9. Debat sobre casos especials