28-11-2023

Lloc: Aula Formació COIGI

Docent: Xavier Cerezuela Font, infermer del COIGi

Acreditació: 09/033832-IN

Matrícula per a col·legiades del COIGI en actiu: gratuïta

Nova edició del Taller de Sutures (edició matí)

Curs de sutures

Objectius:

Actualitzar els coneixements i habilitats dels infermers/eres en la realització de sutures. Els alumnes realitzaran els diferents tipus de sutures així com l’aplicació de cada una d’elles en diferents tipus de ferides, sobre un material similar a la pell humana.

Objectius específics:

Adquirir coneixements amb la teoria i en un segon temps saber-los aplicar a la pràctica. Aprendre a identificar ferides candidates a sutures, a triar el material necessari i adequat per fer una sutura. Aprendre els diferents tipus de sutures indicades segons el tipus de ferida. Practicar la realització de les sutures més habituals en urgències.

Contingut:

Infecció, desinfecció i antisèpsia. Tècniques estèrils en cirurgia menor. Introducció sobre tipus de ferides candidates a sutura. Tipus de material (fils, agulles, grapes, instrumental, apòsits....) Realització dels punts més habituals (punt discontinu simple, continua simple, punt e U, intradèrmiques, grapes...) Profilaxis, cures de les sutures, retirada dels punts i debat sobre casos especials.

Temari:

1. Infecció, desinfecció i antisèpsia.
  2. Tècniques estèrils en cirurgia menor.
  3. Introducció sobre tipus de ferides candidates a sutura.
  4. Tipus de material (fils, agulles, grapes, instrumental, apòsits).
  5. Realització dels punts més habituals (punt discontinu simple, continua simple, punts en U, intradèrmiques, grapes).
  6. Profilaxis.
  7. Cures de les sutures.
  8. Retirada dels punts.
  9. Debat sobre casos especials

Infermeres comparteixen situacions clíniques   Les infermeres de l'Hospital de Mollet comparteixen les situacions clíniques de les persones que atenen. Las enfermeras del Hospital de Mollet comparten las situaciones clínicas de las personas que atienden.

Preu col·legiats: 27
COIGIFormació presencial
Introducció a la medicina integrativa: un enfocament complementari en la pràctica infermera
25 d'abril de 2024