Posicionament del COIGI Projecte de Llei Eutanàsia

eutanasia
24.11.20

El Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Girona, juntament amb els altres col·legis catalans d'infermeria representats pel Consell Català, considera que l'exclusió de la infermeria en la composició de la Comissió d'Avaluació i Control, omet competències infermeres i rescindeix els drets de pacients i famílies

Avui dimarts, 24 de novembre el Congrés dels Diputats acull la ponència sobre la Proposició de Llei Orgànica de regulació de l'eutanàsia (122/000020 de 31 de gener de 2020). Estem davant d'una qüestió que genera gran controvèrsia i que s'hauria d'abordar amb voluntat de consens social i, molt especialment, el de les professions sanitàries, atès que la seva aprovació suposarà la seva inclusió a la cartera de serveis comuns del Sistema Nacional de Salut.

Però, un cop més, infermeres i infermers ens veiem relegats a un segon pla, en una proposició de llei que recull una única vegada a la infermeria en la seva redacció i en qualitat d' "informada"; ignorant la nostra presència en la Comissió de Control i Avaluació per a la prestació d'ajuda per morir i les garanties que cal observar en l'aplicació d'aquesta prestació.

Llegir més