Del 13 al 28 de juliol
DURADA:  11 dies

Lloc: Centre Cultural de la Mercè de Girona

Inauguració: 13 de juliol de 2022 a les 18:00 hores

Conferència inaugural a càrrec de la comissària de l'exposició Dra. Gloria Gallego, infermera i doctora en Història de la Infermeria

Noves dates per gaudir de la visita guiada (no cal reservar plaça, podeu anar-hi lliurament)

Dilluns 18 de juliol, a les 18 hores

Dijous 28 de juliol, a les 10 hores

Exposició "Infermeres en la Memòria. La força d'una professió"

Organitza: COIGI, Facultat d'Infermeria UdG i FEBE

Exposició Infermeres en la Memòria

Una exposició que reivindica el paper de les infermeres al llarg de la història

La mostra evoca l’organització i la pràctica assistencial de les infermeres des de l’Edat Mitjana fins l’any 1977, quan la Infermeria s’incorpora a la universitat.

La mostra s’inaugurarà el proper 13 de juliol, a les 18 h, en un acte que se celebrarà al Centre Cultural La Mercè de Girona. Estarà oberta al públic fins al 28 del mateix mes.

L’exposició està organitzada en col·laboració amb el Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Girona (COIGI), la Universitat de Girona (UdG), i l’Associació Febe  d’Història d’Infermeria de llengua catalana.

Sobre l’origen de l’exposició

Aquesta exposició es va presentar per primera vegada a Palma l’any 2018, fent-la coincidir amb el XVII Congrés Internacional d’Història de la Infermeria. El 2020 va ser declarat Any Internacional de la Infermera i la Llevadora per part de l'Organització Mundial de la Salut (OMS), coincidint amb el bicentenari del naixement de Florence Nightingale. Es preveia que durant tot l’any 2020 la mostra es pogués exposar a diferents llocs de Catalunya, però la pandèmia de Covid-19 va obligar a reprogramar-la per al 2022.

Itinerari de l'exposició a Catalunya

El 13 de juliol s’inaugurarà al Centre Cultural La Mercè i es podrà visitar fins al 29 de juliol. Entre els espais on s'exposarà fins a finals d’any, hi ha la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut de l’Hospital Clínic i l’Hospital Sant Pau de Barcelona. L’exposició també es podrà visitar a Tarragona i Lleida.

Contingut de l'exposició

La mostra reivindica el patrimoni tècnic, històric i artístic, tant material com immaterial, de les infermeres, mitjançant documents textuals i iconogràfics, i també amb objectes que han format part de la pràctica professional de les infermeres al llarg de la història. L'exposició  de Girona inclou documentació i material d’infermeria originari del territori gironí que per primera vegada a la història de la infermeria es mostra al públic.

Organitzen

Col·legi Oficial d’Infermeres/rs de Girona (COIGI)

Facultat d’Infermeria UdG

Associació Febe d’Història d’Infermeria de Llengua Catalana i docents d’escoles d’infermeria catalanes