29 de novembre de 2023

Preu matrícula col·legiades: 15€

Actualització en lactància materna

Organitza: Comissió de Llevadores

Una llevadora imparteix una sessió grupal de lactància materna

Objectius:
Millorar i aprofundir en els coneixements i les habilitats en l’atenció durant de lactància materna.

Objectius específics:
Conèixer i aprofundir amb la tècnica de lactància: posició, postura i agafada.
Conèixer les principals complicacions i dificultats que poden sorgir amb la lactància materna i tenir eines i coneixements per resoldre’ls, tant maternes, com del nadó i tant en l’àmbit hospitalari, com d’atenció primària.

Programa:

9:30h a 9:45h Benvinguda i presentació del curs
9:45h-10:45h Anatomia i fisiologia de la glàndula mamària. Lactogènesis
10:45h-11:30h Què cal per a una lactància eficaç? (barra lliure, bona tècnica de lactància, res més a la boca, confiança mare). Signes d’un mal agafament. Hora sagrada.
11:30h-12:00h (Descans)
12:00h-13:00h Els primers dies. Nit de les vaques boges, pujada de la llet. Creixement del nadó. Canvis en el color de la llet. Interferències.
14:00h-15:00h (Pausa Dinar)
15:00h-15:45h Productes per la lactància: mugroneres, tirallets… Suplementació.
15:45h-16:30h Dificultats i complicacions maternes (ingurgitació, clivelles, mastitis, dermatitis, Raynaud, hipogalàctia…). Com fer un cultiu de llet. Dificultats i complicacions al nadó (escàs guany ponderal, anquiloglòssia, retrognatia, APLV)
16:30h-17:00h Situacions especials (inducció de la lactància, tàndem, extracció poderosa, tornada a la feina, relactació, extracció prenatal de calostre, donació de llet, deslletament). Ètica i legalitat. Codi de Succedanis. Hospital IHAN
17:30h–18:00h Dubtes i tancament del curs

Curs sobre atenció pal·liativa centrada en la persona (edició matí)