David Cámara apel·la a les infermeres a ser referents del col·lectiu LGBTIQ+, en el XVI Congrés de l'AIFiCC a Girona

26.04.24

En el marc del XVI Congrés de l'AIFICC, que es celebra aquests dies a Girona, ahir, el Dr. David Cámara, professor de la Facultat d'Infermeria de la UdG i vocal 7è. de la Junta de Govern del COIGI, va plantejar reptes com ara incorporar lavabos inclusius amb el gènere i que s’inclogui la perspectiva de gènere i diversitat en els plans universitaris.

El Palau de Congressos acull fins avui unes jornades de l’associació de professionals d’atenció primària amb l’objectiu que tinguin més reconeixement i veu en la presa de decisions del sistema sanitari català.

El Dr. David Cámara va plantejar dues qüestions: "què és realment ser home i ser dona?" i "la sexualitat és important a nivell individual?"  a l'inici de la seva ponència per tal de plasmar que el col·lectiu LGBTIQ+ encara és un dels més oblidats per la societat i també en l’àmbit sanitari. És per això que apel·lava els més de 400 professionals de la infermeria que formaven el públic que calia plantejar-se canvis per progressar cap a la inclusió real.

El lema d’aquestes jornades, «Empodera’t», agafava més sentit que mai, i és que les infermeres reivindiquen el seu paper i demanen tenir més pes en les decisions polítiques i sanitàries. David Cámara refermava aquesta postura i exemplificava que en el cas de les persones LGBTIQ+ les infermeres «poden ser les seves referents» dins el sistema sanitari.