Les infermeres de Girona mostren el seu compromís amb la cura digna de les persones grans

L'àvia Maria
01.10.24

En motiu del Dia Internacional de la Gent Gran, l'1d'octubre, i el COIGI  ha organitzat una jornada sobre estratègies de millora en la cura de les persones d’edat avançada

Una jornada que posa el focus en els drets i les necessitats de les persones en etapes avançades de la vida. El Col·legi Oficial d’Infermeres de Girona (COIGI) aprofita aquest dia per reafirmar el seu compromís amb l'atenció a la gent gran, organitzant la jornada “Cuidar amb dignitat: estratègies per la millora de l’atenció a la gent gran i promoure l’autonomia”, que s'ha celebrat el dimarts 8 d'octubre a l'Auditori del Col·legi Oficial de Metges de Girona.

Durant la jornada s'han tractat temàtiques d'actualitat i importància per al sector infermer, com l’edatisme en l’atenció sanitària, que aborda els prejudicis que sovint pateixen les persones grans en l’àmbit de la salut, així com el paper de les professionals infermeres en la formalització del Document de Voluntats Anticipades (DVA) a les residències. També s’ha organitzat una taula rodona sota el títol “Repensant el futur de l’atenció a persones grans” com espai de reflexió i discusió sobre com es poden millorar les cures geriàtriques i promoure l’autonomia de les persones grans.

La presidenta del COIGI, Lluïsa Garcia, destaca que les infermeres i infermers de Girona estem compromesos amb oferir una atenció centrada en la persona, respectant la seva dignitat i assegurant que les persones grans rebin les cures que mereixen". La jornada serà una oportunitat per reflexionar, compartir coneixements i avançar cap a un futur millor per a l’atenció geriàtrica.