Programa d’activitats de Benestar i Salut a la Natura del projecte GiroNat

El projecte GiroNat, projecte que fomenta la renaturalització de la ciutat de Girona, compta amb el suport de la Fundación Biodiversidad del Ministerio para la Transición Ecológica y el Reto Demográfico (MITECO), en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, finançat per la Unió Europea – NextGenerationEU.

El projecte té com a objectiu impulsar la biodiversitat i infraestructura ecològica per portar la ciutat cap a la renaturalització urbana, transformant Girona en una ciutat més verda, resilient i saludable. Per tal d’apropar la natura a la ciutadania i posar-la al seu servei, una de les accions planificades en el marc de GiroNat és fer activitats de benestar i salut a la natura.

Aquesta acció s’emmarca en el programa Healthy Parks, Healthy People de la UE i s’inspira en l’experiència d’altres països on s’ha implementat amb èxit com per exemple Japó, Finlàndia o Anglaterra. Es faran activitats durant el període 2023-2025 amb la voluntat que tingui un impacte real en el benestar i la salut de la població i que sigui sostenible més enllà del 2025.

Per tant, els objectius d’aquest programa són enfortir el vincle salut-natura entre les persones que viuen, estudien i treballen a Girona i promoure un programa d’activitats a la natura.

Passejades guiades en entorns naturals i amb un seguit de propostes per enfortir la reconnexió  de la natura, la Salut i el Benestar Psicocorporal. Els beneficis en la salut i el benestar es potencien, gràcies a un contemplar i estimular els sentits, caminar lent i amb presencia, l’aerobiologia forestal, espais de silenci i relaxació, la respiració conscient i una reconnexió amb l’entorn natural a través del cos, ment i emocions.

Les activitats són gratuïtes però requereixen inscripció prèvia. Podeu formalitzar-la clicant els enllaços i omplint el formulari corresponent.

Presentació del llibre

COIGITalks
Presentació del llibre "AVA al paradís, els tres dies que Ava Gardner va desaparèixer de Tossa de Mar"
Organitza: Club de Lectura del COIGI