Preu col·legiats: 30
Del 28 de maig al 14 de juny de 2024
DURADA:  17 hores

Modalitat mitxa: webinar síncrona i presencial al COIGI

Hores lectives: 12h online + 5h presencials

Webinars:  28 de maig-4 i 11 juny (16-20h)

Sessió presencial: 14 juny presencial (15-20h) Sala de formació COIGI

Preu col·legiat: 30€

Preu no col·legiat: 100€ (Trucar a la Seu col·legial Tel. 972 204061)

Acreditat pel CCFCPS

Abordatge d’edemes i úlceres en extremitat inferior

Organitza: Comissió de Formació

La infermera d'atenció domiciliària cura una ferida

Objectiu:

Aprendre a diferenciar la etiologia dels diferents edemes i lesions d’extremitat inferior que estan presents en la pràctica clínica.

Descriure els conceptes bàsics que s’han de conèixer en un abordatge local

Identificar les tècniques de teràpia compressiva adequades segons la situació i donar resposta als possibles problemes que sorgeixin

Objectius específics:

-Descriure la fisiopatologia i les característiques més rellevants dels edemes i lesions més comunes en extremitat inferior.

-Conèixer els conceptes bàsics que formen part de la teràpia compressiva

-Aprendre a diferenciar els diferents tipus d’embenats i sistemes de compressió

-Aprofundir en les cures prèvies i posteriors que s’han de tenir en compte a l’hora d’ aplicar la teràpia compressiva.

-Saber reconèixer els errors i problemes potencials després d’usar una tècnica de teràpia compressiva

-Descriure els conceptes bàsics que s’han de conèixer per realitzar un abordatge local

-Conèixer els diferents apòsits i materials més freqüents del mercat

-Identificar les tècniques més adequades per la situació i donar resposta a possibles problemes que apareguin

Sessions online

Webinar 1 28/05/2024  (16-20h):  Valoració ràpida integral de la persona con úlceres o edemes d’extremitat inferior. Patologia arterial. Patologia venosa.

Webinar 2 4/06/2024 (16-20h): Introducció a la teràpia compressiva. Mitges de compressió y sistema de velcros.

Webinar 3-  11/06/2024 (16-20h): Tractament local en úlceres d’extremitat inferior.

Sessió presencial 14/06/2024 (15 a 20 hores) Sala de Formació: Coneixent els apòsits de cura humida. Pràctica de manipulació d’apòsits i casos clínics de tractament local. Tècniques estàndards d’embenatges compressius. Embenatge multicomponent de curta tracció. Pràctica d’embenatge multicomponente i embenatge de dits.

Docent: Rubén Molina Carrillo. Infermer Màster en gestió integral i investigació en les cures de les ferides cròniques. Expert en ferides cròniques, ferides vasculars en membres inferiors i peu diabètic.

Infermera d'atenció primària realitza una cura en un peu

COIGIFormació presencial
Guia Nacional del Tractament del peu Diabètic (edició matí)
Patrocina: Convatec