21 de maig de 2024

17 hores

Una tarda al COIGI amb Cristina Vallés Orianne

Organitza: Comissió Deontològica

Els infermers i les infermeres juguem un paper essencial en la salvaguarda dels Drets i l'autonomia de les persones. El Document de Voluntats Anticipades (DVA) esdevé una eina crucial al servei dels ciutadans per garantir que els seus desitjos i preferències siguin respectats en situacions de final de vida.

A Catalunya, la regulació del DVA s'aconsegueix mitjançant la Llei 21/2000, datada el 29 de desembre, que tracta sobre els drets d'informació en matèria de salut i l'autonomia del pacient, així com la gestió de la documentació clínica. Aquesta llei reconeix el dret de les persones a formalitzar el DVA davant d'un notari o davant de tres testimonis majors d'edat i amb plena capacitat legal, dos dels quals, com a mínim, no han de mantenir cap vincle de parentiu fins al segon grau ni estar relacionats per vincles s patrimonials.

El 6 de febrer de 2024, el Parlament de Catalunya va aprovar una modificació de la Llei 21/2000. Aquesta modificació inclou la possibilitat de formalitzar el DVA davant un professional sanitari, incloent-hi els infermers i les infermeres, tant en l'àmbit de l'atenció primària com hospitalària o sociosanitària, preferentment dels centres assistencials referenciats per la persona en qüestió.

En aquest context,  la Comissió Deontològica organitza el 21 de maig a les 17h un webinar on la Sra. Cristina Serrabassa, membre de la Comissió Deontològica del COIGI i la Sra. Cristina Vallès, Presidenta de l'Associació Dret a Morir Dignament ens parlaran sobre el paper dels infermers i les infermeres en relació al DVA i la darrera modificació legislativa.

Associació Dret a Morir Dignament

Curso online sobre atención y gestión del paciente crónico

Curso online sobre atención y gestión del paciente crónico
Col·labora: ISFOS