Prescripció Infermera: validat el protocol per a la indicació d'Anticoagulants Orals

Comparteix
20.05.24

El Departament de Salut ha finalitzat l’elaboració d’un nou Protocol per la indicació, ús i autorització de dispensació d’Anticoagulants Orals (ACOs) per part de les infermeres i els infermers el qual ha estat validat per la Comissió Farmacoterapèutica del SISCAT i introdueix les particularitats d'aplicació territorial, a Catalunya, de la 'Guía para la indicación, uso y autorización de dispensación de medicamentos sujetos a prescripción médica por parte de las/los enfermeras/os de: anticoagulación oral', publicada el 7 d'agost de 2023 pel Ministerio de Sanidad.

El document es pot consultar a la web del Programa d’Harmonització Terapèutica. A més, tal com informa el Departament de Salut, s’han aplicat els canvis sobre l’indicador del catàleg de productes farmacèutics per tal que la indicació infermera d’aquests medicaments sigui efectiva a partir de l'1 de maig.

Fins a la data, ja són nou les guies assistencials publicades pel Ministerio de Sanidad –Anestèsics locals, Anticoagulació Oral, Cremades, Deshabituació Tabàquica, Diabetis, Hipertensió, Febre, Ferides i Ostomies– i quatre els protocols específics –Anticoagulants Orals, Cremades, Ferides i Ostomies– desenvolupats pel Departament de Salut.

GUIES I PROTOCOLS

Guia Anestèsics locals

Guia Anticoagulació Oral / Protocol Anticoagulació Oral

Guia Cremades / Protocol Cremades

Guia Deshabituació Tabàquica

Guia Hipertensió i Diabetis

Guia Febre

Guia Ferides / Protocol Ferides

Guia Ostomies / Protocol Ostomies

Enllaç Protocol ACO's: https://catsalut.gencat.cat/ca/proveidors-professionals/farmacia-medicaments/programa-harmonitzacio-farmacoterapeutica/pautes-harmonitzacio-farmacoterapeutica

Font: Consell de Col·legis Oficials d'Infermeres/rs de Girona

Notícies relacionades

La justícia denega per segona vegada les mesures cautelars contra l'acord professional de sedacions de les infermeres catalanes, proposades pels metges

14.04.25

  Els jutjats contenciosos administratius números 12 i 15 de Barcelona coincideixen a denegar...

El CCIIC s’oposa a que la Gerència de Cures Infermeres surti del CatSalut

31.03.25

El Consell i els col·legis d’infermeres i infermers reclamen “la posició estratègica (de la...

El CCIIC trasllada a Salut la manca d'infermeres especialistes per atendre la salut mental a Catalunya

21.03.25

Reunió de la Comissió de Salut Mental, que encapçala Miriam Broncano, vocal 1a. del COIGI, amb...

Igualtat: el deute del sistema de salut amb les dones professionals i usuàries

08.03.25

  El Consell de Col·legis d’Infermeres i Infermers de Catalunya (CCIIC) s’adhereix a la...

Les infermeres han de ser agents clau en la governança de la nova Agència d’Atenció Integrada Social i Sanitària de Catalunya

06.02.25

Un representant del Consell de Col·legis d’Infermeres de Catalunya (CCIIC), compareix en seu...

La jubilació massiva d'infermeres d'aquesta dècada agreujarà la manca de professionals al sistema de salut català

28.01.25

Amb un 33,33% de les col·legiades per damunt dels 45 anys i un dèficit de gairebé 20.000...