Posicionament del COIGI en relació a la Gestió Infermera de la Demanda (GID)

LOGOTIP COIGI
06.06.23

El Consell de Col·legis d’Infermeres i Infermers de Catalunya (CCIIC) va publicar l’ACORD de 15 de juny de 2016, referent al desenvolupament de les directrius per a l'exercici de les actuacions infermeres en l'anomenada Gestió d'Infermera de la Demanda (GID) establertes en virtut de l'Acord del mateix consell adoptat en la sessió plenària el 19 de juny de 2013, publicada en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya Núm. 6412 el 8 de juliol de 2013 en forma de RESOLUCIÓ.

Les infermeres catalanes a través d’aquests dos acords van consensuar la Gestió Infermera de la Demanda (GID) en els 4 col·legis professionals, en referència a l’atenció de resolució immediata i preferent, que gestionen les infermeres des del seu àmbit competencial en base a les demandes i necessitats  de la població assignada i introduïda en les estacions clíniques de treball, segons els principals  motius de consulta  (programació per motius) que és l’eina que utilitzen les administratives sanitàries per dirigir les demandes. Conceptualment, la GID ha  de permetre que l’activitat assistencial es centri en les necessitats de les persones ateses i que la infermera familiar i comunitària  doni  resposta i resolucions adequades en el àmbit de l’atenció primària.

Llegir el posicionament complert