Suport del Consell i els col·legis al manifest infermer pel dret a la salut universal i contra el populisme

Comparteix
10.06.24

El CCIIC s’adhereix al document impulsat per un grup d’infermeres doctores honoris causa que afirmen comprometre’s “a fer servir tota la nostra força i influència per mobilitzar-nos i expressar-nos frenant qualsevol ideologia que dificulti la consecució de la salut universal per a tots, dels drets socials i de cures millors”.

El Consell de Col·legis d’Infermeres i Infermers de Catalunya (CCIIC) i els quatre col·legis territorials –COIB, COIGI, COILL i CODITA– fan públic el seu suport al Manifiesto Enfermero: Las enfermeras llaman a defender la salud y movilizarse contra la extrema derecha y el fascismo”; promogut per les sis infermeres doctores honoris causa signants: Jean Watson (dhc Universitat Rovira i Virgili, 2010), Rosamaria Alberdi Castell (dhc Universidad de Murcia, 2016) Doris Grinspun (dhc Universidad de Lleida, 2018 i dhc Universidad de Burgos, 2022), Denise Gastaldo (dhc Universidad de A Coruña, 2019), María Teresa Moreno Casbas (dhc Universidad de Huelva, 2023) i María Paz Mompart García (dhc Universitat d’Alacant, 2024).

La declaració “té el suport de les corporacions professionals infermeres catalanes, quant advoca per la defensa de la salut de les persones i dels pobles i per la denúncia i defensa valenta que fa contra, en paraules textuals, el totalitarisme i els grups econòmics que busquen eliminar aquest dret i la cobertura universal en salut” –destaca la Dra. Glòria Jodar, degana del CCIIC– i “al principi que disposar de cures adequades és un potent anivellador de desigualtats, protegeix de les situacions de desemparament i vulnerabilitat i proporciona la seguretat d'aconseguir una vida digna, sigui quina sigui la circumstància personal o social”.

Adhesió de les infermeres catalanes que fan propi el compromís de “no romandre indiferents davant de les conseqüències de la ideologia d'extrema dreta” i els discursos populistes i “fer servir tota la nostra força i influència per mobilitzar-nos i expressar-nos frenant qualsevol ideologia que dificulti la consecució de la salut universal per a tots, dels drets socials i cures millors”.

Per llegar el manifest premeu aquí:

https://www.consellinfermeres.cat/wp-content/uploads/MANIFIESTO-ENFERMERO_Castellano.pdf

Notícies relacionades

Col·labora amb l'Associación Española Contra el Cáncer en el Dia de la Col·lecta

08.05.25

El 10 de maig es celebra el Dia de la Col·lecta. El COIGI us anima a unir-vos a un repte que va...

Dia Mundial de la LLevadora

05.05.25

Enguany, les llevadores de tot el mon commemoran el seu dia internacional.  A Girona ho...

200 infermeres i infermers de Girona participen en els cursos sobre ferides i cures complexes

05.05.25

A les sessions formatives s’hi han practicat tècniques en cremades, desnutrició, peu diabètic...

Dia Mundial de la Higiene de Mans

05.05.25

El 5 de maig se celebra el Dia Mundial de la Higiene de Mans, una iniciativa organitzada per...

Irene Céspedes, premiada a la 6a jornada de recerca de residents dels Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà

02.05.25

  Sobre el document de voluntats anticipades  Divendres 4 d'abril, va tenir lloc la 6a...

INICI DE LA CAMPANYA IRPF 2024

02.05.25

A partir d'avui fins el 30 de juny de 2025, podeu demanar hora per anar a fer la declaració de...